Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Branża IT ruszyła na pomoc chorej na raka Ani Tułeckiej. Trwa akcja #Beciaki

Katarzyna Majcher, Estera Nowak
K.Kapica
#Beciaki to akcja charytatywna na rzecz szwagierki Mateusza Tułeckiego - Ania Tułecka jest chora na nieoperacyjnego raka płuc. W pomoc kobiecie solidarnie zaangażowała się branża IT.

InternetBeta to jedna z najbardziej znanych konferencji związanych z internetem i nowymi technologiami, która od kilku dobrych lat odbywa się w Rzeszowie. Tegoroczne zakończenie spotkania odbiegało jednak od tych, do których przyzwyczaili się wierni fani Bety. Podsumowując imprezę Mateusz Tułecki, jej pomysłodawca i organizator, podzielił się z uczestnikami historią swojej szwagierki, która od roku choruje na raka. O dramatycznej walce kobiety Tułecki opowiedział na Facebooku:

- Wszystko się zmieniło rok temu, kiedy Ania zemdlała wychodząc po schodach. Po badaniach rozpoznanie. Rak. Wredny, zły, w stadium zaawansowanym, wszystko źle. Ale podjęli walkę.

W zmaganiach z nowotworem płuc kobiecie może pomóc lek, którego jedna dawka kosztuje 15-17 tysięcy złotych. Aby kuracja przyniosła efekty, trzeba przyjmować go w sposób ciągły. Na dalsze leczenie potrzebne jest jeszcze ok. 200 tysięcy złotych. Ogrom kwoty przerasta możliwości rodziny.

- Anna i Łukasz mają 3 synów. Dzieci nie wiedzą o chorobie, choć widzą, że Mama źle się czuje, że często chodzi do lekarza. Nawet nie jestem w stanie pomyśleć, co czuje, patrząc na nie – opisuje M. Tułecki.

Sytuacja rodziny poruszyła uczestników konferencji. Pomocową akcję #Beciaki zapoczątkował Marcin Majzner, prezes firmy Cupsell, który zamieścił w internecie film zachęcający do pomocy chorej. I tak lawina ruszyła. W sieci zaczęły pojawiać się kolejne deklaracje osób, które w zamian za wsparcie akcji oferują swoje usługi, pomysły, czas itd. Wszystkie te przedsięwzięcia można prześledzić pod adresem www.beciaki.pl. Na aukcjach można kupić m.in. koszulki z autografami AbstrachujeTV, jazdę Teslą w Warszawie, płytę ZBUKU, Amanzon Kindle 7, bilety na koncert Justina Biebera czy rysunki Sadka i Tkaczka (Michała Sadowskiego i Pawła Takczyka). Z kolei Brand24 czy Cofeedesk - marki na stałe związane z InternetBetą - oferują np. rabat na swoje produkty. Zysk z ich sprzedaży zostanie przekazany na rzecz potrzebującej kobiety.

Tego typu akcji jest bardzo dużo, a ich liczba ciągle wzrasta. W piątek Mateusz Tułecki ogłosił, że udało się zebrać już ponad połowę potrzebnej kwoty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na podkarpackie.naszemiasto.pl Nasze Miasto