Świętokrzyska turystyka po pandemii. Chce oczarować turystów i szybko ruszyć z reklamą regionu [WIDEO]

Marzena Smoręda
Marzena Smoręda

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Wielka kampania promocyjna w internecie, prasie, radiu i telewizji, billboardy oraz wydawnictwa i wydarzenia. Do tego… turystyczny hymn województwa oraz higieniczne pakiety - tak ma wyglądać reanimacja świętokrzyskiej branży turystycznej po koronawirusie. Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego ma plan. Potrzebne tylko są... pieniądze.

O nowych pomysłach na świętokrzyska turystykę po pandemii koronawirusa mówiono w czwartek, 4 czerwca, w Kielcach w Best Western Grand Hotel. Byli świętokrzyscy przedsiębiorcy z tej branży.

Sytuacja członków Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego jest bardzo trudna po zamrożeniu usług turystycznych. Przychody hoteli, parków rozrywki, muzeów, agroturystyki w kwietniu spadły niemal do zera. Teraz dzięki skutecznej promocji jest szansa na powrót turystów d o naszego regionu. Ale o klienta walczyć będą wszystkie regiony w kraju. Wygra ten, kto najskuteczniej zaprezentuje swoje walory – takie wnioski płyną ze spotkania, które w czwartek, 4 czerwca, zorganizowali w Kielcach Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego oraz Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego - Oddział Świętokrzyski.

- Jesteśmy mocno zdeterminowani, by z sukcesem przeprowadzić taką kampanię promocyjną. Chcemy zwrócić się o przyznanie 3 milionów złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego, żeby dzięki tym pieniądzom przekierować strumień turystów do naszego regionu. mówi prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa świętokrzyskiego, Marcin Piętak.

- Teraz jest dla nas historyczna szansa. Wiele osób nie wyjedzie zagranicę. W tej sytuacji już widać nowe trendy w turystyce - chęć kontaktu z naturą, z dala od wielkich zurbanizowanych przestrzeni z dala od molochów turystycznych. Prognozy pokazują, że rozkwit przeżyje turystyka aktywna, atrakcje mniej znane lub odkrywane na nowo. I to jest dla naszego regionu prawdziwa szansa - mówi Marcin Piętak.

Aby uniknąć zagrożenia związanego ze zdrowiem, turyści szukać będą miejsc bezpiecznych, czyli z dala od dużych skupisk ludzi, z większą dbałością o higienę i bezpieczeństwo. To wyzwanie przede wszystkim dla hotelarzy, touroperatorów, ale również przewoźników, którzy muszą oferować usługi są w pełni bezpieczne w najwyższych standardach higienicznych.

Zdaniem ekspertów, nowym zjawiskiem będzie także pojawienie się na rynku certyfikatów bezpieczeństwa, których zaczną wymagać turyści. Turystyka z masowej, stanie się indywidualną. Klienci liczyć będą pieniądze i poszukiwać taniej oferty, bo ich siła nabywcza w wyniku kryzysu na pewno spadnie. Nowym przewidywanym trendem będzie także mikroturystyka, czyli podróżowanie blisko miejsca zamieszkania, także skutek „odchudzonego” portfela konsumenta.

- Kielce, region świętokrzyski mają wiele atutów. Poza unikatowymi walorami geograficznymi, także i tę, że tutaj jest po prostu
taniej niż w wielu innych obleganych przez turystów miejscach. Gdzie indziej, jak nie tu znaleźć można miejsca do wypoczynku zaszyte w dziewiczej przyrodzie. Gdzie, jak nie tu, znaleźć można tak wiele krajobrazowych i geologicznych atrakcji – mówił Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce, które dosłownie z dnia na dzień w marcu zamroziły swoją działalność, która była motorem napędowym naszej turystyki.

- Jesteśmy przygotowani na wszystkie wyzwania związane z bezpiecznym pobytem turystów w naszym regionie. Bez specjalnego przystosowywania, spełniamy niemal wszystkie kryteria nowych trendów. Trzeba tylko poinformować potencjalnego turystę, że czekamy i zapraszamy - dodaje prezes Piętak, który podkreśla, że świętokrzyska ROT jako pierwsza przygotowała projekt profesjonalnej kampanii promocyjnej o wartości 3 milionów złotych, skierowanej do turystów z Polski. Ma ona poinformować potencjalnych turystów o tym, że wypoczynek w województwie świętokrzyskim jest bezpieczny i mimo gasnącej dopiero pandemii, już możliwy. Nastąpi również poszerzenie oferty turystycznej.

- Uważamy, że nasza turystyka może szybko stanąć na nogi, ponieważ wyjazdy zagraniczne będą w ty mroku mocno utrudnione i i ograniczone. według mnie 90 procent ludzi, którzy dotychczas wyjeżdżali zostanie w Polsce. Dlatego musimy skupić się na tym żeby przyjąć jak najwięcej turystów w Świętokrzyskiem i zapewnić im tu bezpieczeństwo. To musi być dobitny komunikat - u nas jest bezpiecznie - mówił Zenon Dańda, właściciel Parku Sabot Krajno.

Jak to zrobić? Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego (ROT) stawia na reklamy w internecie, prasie, spoty telewizyjne, felietony w telewizjach śniadaniowych, ogólnopolskich stacjach radiowych. ROT chce także wybrać ambasadora marki, przygotować nowe wydawnictwa, a przy najbardziej ruchliwych polskich drogach znów postawić wielkie billboardy promocyjne. Kampania będzie pełna innowacyjnych i zaskakujących pomysłów. ROT planuje na przykład nagrać piosenkę, już nazwaną hymnem turystycznym województwa, która w sposób zabawny ma zachęcać do jego odwiedzin. Organizacja liczy, że piosenka stanie się internetowym hitem i zostanie nagrana przez artystów pochodzących z naszego regionu.

- Oczywiście nie zapominamy o higienie i bezpieczeństwie. Dlatego w ramach kampanii, o ile uda się na nią pozyskać pieniądze unijne, zostaną przygotowane także pakiety ANTY–COVID, składające się z obrandowanych maseczek oraz również obrandowanych stojaków na płyny dezynfekcyjne, które przekażemy członkom ROT – informuje prezes Piętak.

W planowanej kampanii promocyjnej istotną rolę będzie odgrywać stolica regionu, czyli Kielce, które już rozpoczęły akcję „Weekend pozytywnych emocji”, jaką zaplanowano dniach 11- 14 czerwca. Miasto dołączyło także do akcji #citywillwait.
- Liczymy, że to dobry prognostyk do dalszych wspólnych działań z miastem Kielce, które jest jednym z najbardziej znaczących członków naszej organizacji. Oczywiście w ramach kampanii promocyjnej będziemy także promować stolicę regionu, bo jest ona swego rodzaju bramą do innych atrakcji. Kielce z powodzeniem realizują politykę miejsca przyjaznego do uprawiania aktywnej turystyki, mają doskonała bazę noclegową, będą więc jednym z filarów naszych działań – dodaje prezes Piętak.

Czy kampania się powiedzie? Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego na razie walczy o pieniądze. Do realizacji unijnego projektu będzie potrzebny także wkład własny. I tu przyda się finansowa pomoc w postaci zwiększonej składki z Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Miasta, dla którego ROT prowadzi także Regionalne Centrum Informacji Turystycznej przy placu Artystów mówi prezes ROT.

Przedstawiciele Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego przez wiele ostatnich tygodni konsultowali swoje plany promocji z samorządami oraz przedsiębiorcami działającymi w branży turystycznej. Wszyscy zgodzili się na taką kampanię i teraz już od komisji oceniającej oraz chęci zwiększenia składki dla ROT przez marszałka województwa oraz prezydenta Kielc będzie zależeć powodzenie całego przedsięwzięcia.

Małgorzata Wilk-Grzywna:

Marcin Piętak:

Piotr Dwurnik:

Zenon Dańda:

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie