- Pracownicy PGE Dystrybucja nie prowadzą sprzedaży bezpośredniej w domach Klientów ani nie pobierają żadnych opłat
- przestrzega Łukasz Boczar z rzeszowskiego oddziału PGE Dystrybucja.
Sprawa dotyczy ostatnich zgłoszeń od klientów, które dotarły do PGE Dystrybucja. Dotyczyły one wizyt w ich mieszkaniach osób, które podawały się za kontrolerów poboru energii elektrycznej oraz przedstawicieli firm oferujących umowy sprzedaży energii.
- W PGE Dystrybucja wszelkiego rodzaju formalności dokonywane są w Punktach Obsługi Klienta. Spółka obecnie nie prowadzi żadnej akcji dotyczącej zawierania umów, która wiązałaby się z wizytami naszych pracowników w Państwa domach - apelują pracownicy spółki.
Jak odróżnić pracownika PGE Dystrybucja od oszusta
Jednocześnie proszą klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i instruują, jak się zachować w sytuacji wizyt. Przestrzegają przede wszystkim przed podpisywaniem jakichkolwiek dokumentów bez ich wcześniejszej weryfikacji. Podkreślają, że jeżeli przed naszymi drzwiami stanie osoba podająca się za pracownika firmy energetycznej, powinniśmy poprosić ją o okazanie identyfikatora lub legitymacji służbowej.
- Czynności naszych pracowników bezpośrednio kontaktujących się z Klientami w domach/mieszkaniach obejmują głównie prace eksploatacyjne związane z licznikami, tj. sprawdzanie, wymianę i odczyty liczników energii elektrycznej
- wymienia Łukasz Boczar.
A jak zachowują się "prawdziwi" pracownicy PGE Dystrybucja?
- posiadają legitymację służbową ze zdjęciem, logo PGE Dystrybucja i numerem – na żądanie Odbiorcy powinni się wylegitymować;
- nie pobierają żadnych opłat;
- nie przedstawiają żadnych ofert sprzedaży energii ani umów do podpisania;
- mają przydzielone stałe rejony pracy, dlatego w większości są znani Odbiorcom;
- w razie wątpliwości, Odbiorca może sprawdzić, czy kontroler jest faktycznie pracownikiem PGE – dzwoniąc na wskazany numer do właściwego Punktu Obsługi Klienta i podając dane osobowe oraz nr legitymacji;
- pracownicy odczytujący licznik posiadają urządzenie elektroniczne do wczytywania danych odczytowych z liczników – tzw. PSION;
- odczyt liczników dokonywany jest cyklicznie (w zależności od zapisów umowy). Istnieje też możliwość dokonania kontroli układów pomiarowych na zgłoszenie Klienta, np. w przypadku zmiany grupy taryfowej, zmiany właściciela nieruchomości czy zgłaszanych reklamacji;
- Jeżeli pracownicy nie zastaną Odbiorcy, pozostawią u niego kartę, na której Odbiorca sam dokonuje zapisu stanu licznika i podaje go (telefonicznie lub pocztą) do właściwego rejonu energetycznego.
W razie jakichkolwiek wątpliwości, pracownicy spółki proszą o kontakt pod TYM ADRESEM
Pismak przeciwko oszustom - fałszywe strony lotniska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?