Pomysł budowy tej drogi zrodził się jeszcze w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Po wielu perturbacjach związanych w wykupem gruntów, potrzebnymi dokumentami wydaje się, że sprawa znajdzie szczęśliwy finał dopiero teraz.
Droga śródmiejska będzie alternatywą dla osób chcących się przedostać z jednego końca miasta na drugi, czyli od Ronda Beksińskiego u wjazdu do centrum Sanoka w okolice dzielnicy Posada lub w kierunku wyjazdu na Zagórz, a potem w Bieszczady. Obecnie, aby się tam dostać trzeba przejechać albo przez centrum miasta, albo małą obwodnicą (ul. Dmowskiego, Staszica i Królowej Bony). Niestety obwodnicą podążają także kierowcy, jak również ruch tranzytowy w kierunku Przemyśla i przejścia granicznego. Ten zagęszczony ruch ma wpływ na korkowanie się miasta, zwłaszcza w centrum.
Zobacz: Niemieccy studenci nakręcili film w Sanoku! [ZDJĘCIA]
Przebieg tej drogi został zatwierdzony miejskimi planami zagospodarowania przestrzennego. Będzie ona pełniła rolę „śródmiejskiej obwodnicy Sanoka”. Jej włączenie rozpocznie się prawoskrętem na Rondzie Beksińskiego. Następnie zostanie doprowadzona do torów kolejowych i wzdłuż nich (równolegle do ul. Słowackiego) do byłej stacji PKP Sanok Miasto, a potem trasą wzdłuż potoku Płowieckiego, zyska wylot na skrzyżowaniu ul. Daszyńskiego z główną – Jagiellońską.
- Dzięki tzw. „średnicówce” zmniejszymy ruch samochodowy na głównych ulicach Sanoka: Kościuszki, Jagiellońskiej. Odciążymy także jednokierunkową ul. Słowackiego, którą kierowcy próbują uciec przed korkami w centrum. Droga śródmiejska przejmie również część ruchu tranzytowego w kierunku Bieszczadów – objaśnia Ziemowit Borowczak, zastępca burmistrza Sanoka.
Inwestycja „uwolni” także tereny wzdłuż toru kolejowego, zapewniając odpowiedni dojazd nie tylko do usytuowanych tam budynków mieszkalnych, ale także działek miejskich. Obecnie ruch odbywa się tam wąskimi ulicami (m.in. Rolna, Jasna, Polna) w stronę jednokierunkowej ul. Słowackiego.
Zobacz również: W Rzeszowie wiosną ruszy rozbudowa węzła Wyzwolenia - Warszawska. Będzie kosztować 63 mln złotych!
Planowana droga śródmiejska ma być dwukierunkowa oraz liczyć 1,3 km długości i 6 m szerokości z jednostronnym chodnikiem. Oczywiście będzie ona uzbrojona we wszelkie potrzebne media. Projektowany jest również kolektor kanalizacji sanitarnej, który rozwiąże problem uzbrojenia pobliskich terenów.
Miasto posiada już wstępny projekt budowlany, a obecnie stara się o decyzję środowiskową. Środki na ten cel zamierza pozyskać m.in. z funduszy inwestycyjnych. Szacowany koszt, łącznie z wykupem pozostałych działek to ok. 9 mln zł.
Agnieszka Frączek
Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta w Sanoku
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?